Az edzés célja
„A Tang Soo Do célja nem az erőszak reklámozása. Ahogy fejlődsz, rá fogsz jönni, hogy a Tang Soo Do egy életforma. Gondolkodási és cselekvési módot nyújt, amely vezérel és tanít életed minden területén, így boldogabb, egészségesebb és bölcsebb leszel.”
Jae C. Shin mester


A TSD edzés célja- a hagyományok szerint

1. Önvédelem- Megvédjük az életünket és tulajdonunkat az igazságtalanságtól és veszélytől
2. Egészség- Elősegítjük fizikai és szellemi egészségünket és erős testre és józan elmére teszünk szert az edzések során
3. Jobb ember- Arra törekszünk, hogy jobb személyiségek legyünk a kitartás és kemény munka segítségével


És a mai nyelvre lefordítva, a kor és TE igényeidhez igazodva

1. Önvédelem- de ne hidd, hogy ez egy tokától bokáig, faltól falig pofozást jelent. Azt tanulhatod meg, hogy védjed meg indokolt esetben önmagadat, a számodra fontos embereket. Elsősorban megtanulod, hogy milyen támadásra miként reagálj. Szintednek megfelelő hárító, leszerelő technikákkal ismerkedsz meg, és gyakorlod be készség szintre. Ne akarj Chuck Norris lenni, még akkor sem, ha ő is épp ott kezdte a Tang Soo Do-t, ahol te, azaz az alapoknál! Először az alapok, és ha azok készségszinten működnek, akkor jöhetnek a fegyveres támadások hárításai, a több tudást feltételező és elváró hatékony ártalmatlanítási technikák.

Technikák, azaz a gyakorlás menete

Bázistechnikák: állások, ütések, rúgások, ugrórúgások és kombinációik, ütőfelületek keményítése, lazítás nyújtás
Önvédelem: egy és többlépéses, fogások feszítések, törések, utcaharc, több ellenfeles küzdelem, élethelyzetek gyakorlása
Formagyakorlatok: gyakorlás, elemzés, alkalmazásuk
Fegyverhasználat: bot, kés, kard, görbebot fokozatnak megfelelően, fegyveres formagyakorlatok, küzdelem
Törésgyakorlatok: deszkák, törőlap, falazóelemek törése: ütések, rúgások, ugrórúgások és kombinációik

2. Egészség- A mai egészség, fittség, fiatalság központú világban ezen sok magyaráznivaló nincs. Azért néhány gondolat: a komplex gyakorlatok, amelyek az egész testet átmozgatják, hamar megmutatják, hogy ott is lehet izomlázad, ahol eddig azt sem tudtad, hogy izom is található. Kéz és láb technikákat egyaránt alkalmazunk, ami azzal jár, hogy intenzív koncentráció is szükséges a gyakorlatokhoz. Ez pedig azt eredményezi, hogy nem csak fizikailag, hanem mentálisan is fejlődni fogsz. Nem hitegetünk fogyással, izmosodással és egyéb tömegvonzó ígérettel, de egészen biztos, hogy ha a gyakorlatokat az edző utasításainak megfelelően végzed, úgyis átalakul a tested a számára legjobb irányba. Már az első edzések után is fittebbnek, kiegyensúlyozottabbnak fogod érezni magad.

3. Jobb ember- egy ponttal feljebb már érintettük ezt a témát:” intenzív koncentráció is szükséges a gyakorlatokhoz. Ez pedig azt eredményezi, hogy nem csak fizikailag, hanem mentálisan is fejlődni fogsz.” Mert bizony hiába a mutatós külcsíny, ha a belbecs csekély. Azaz mintegy az edzések melléktermékeként mentálisan és személyiségedben is fejlődni fogsz. Ez utóbbiról gondoskodik a csapat és a szabályaink. Ez az 5 alapszabályunk, amelyek mindenkire éppen úgy érvényesek.
Ebből edzésen a leginkább a harmadikkal és az ötödikkel fogsz találkozni.

III. Megbecsülés a barátoknak- az edzésen és azon kívül is az edző társak nem ellenségek! Sőt az egész ellenség teóriát átértelmezed.

V. Tisztesség a küzdelemben- mindig tudásunknak, szintünknek megfelelő társat választunk. Gyengébbet nem dicsőség, hanem butaság megverni. Alapvető értékek kellene, legyenek, de ha nem az, nem baj, majd tudatossá válik a többi hárommal együtt.

Amikor becsülettel végig dolgozod az edzéseket, az fizikai látszaton túl nagyon komoly személyiség fejlődést is eredményül kapsz. Megtapasztalod, hogy olyan dolgokat is meg tudsz csinálni, amiről eddig nem gondoltad volna, hogy képes vagy rá, ettől nő az önbizalmad, az önbecsülésed, és közösség személyiség formáló erejének köszönhetően mindez úgy, hogy egyre inkább úgy leszel értékeid tudatában, hogy ezzel magadnak és másoknak is javára válsz.

Tang soo!